باربی عوض می‌شود

3750DD

مدت زمانی طولانی است که باربی به عنوان نمادی فرهنگی برای دختران کوچک شناخته شده است. اما پس از حدود 60 سال عروسکهايی که کمتر اسباب بازی توانسته به محبوبيت آن دست پيدا کند با منتقدان فراوانی روبرو شده است. آنها معتقدند باربی تصويری غير واقعی وغير ملموس از بدن و ظاهر دختران را به آنها القا کرده و ايده‌آلهايی نامناسب را در ذهن آنان پرورش ميدهد.

همچنين با گذشت زمان تاثير مخرب ذهنيات شکل يافته ميتواند منجر به از بين بردن اعتماد به نفس شده و آسيب جدی به شخصيت دختران وارد سازد.
علاوه برايجاد انتظارات غیر واقعی ظاهری، همواره فقدان وجود تنوع نژادی و رنگ و مدل موی باربی حامل این پیام است که زن ایده‌آل بايد قدبلند و باريک با موهای بور و پوست سفيد، لباسهای مخصوص و آرايش غليظ باشد.
1302همواره اين انتقاد مطرح بوده است که چرا باربی از تصاوير واقعی زنان و طيف گسترده ظاهری از جمله تنوع نژادی در ساخت عروسک‌هايش بهره نمی‌برد.
بالاخره سازندگان باربی در مقابل انتقادها تسليم شدند و پس از حدود 60 سال تصميم گرفته‌اند تا پروژه جديد خود را راه‌اندازی کنند. آنها مي‌گويند عروسک‌های جديد باربی قرار است با بدن‌های متفاوت و رنگ پوست‌هايی گوناگون ساخته شوند. باربی ميخواهد تا از ديد محدود خود به زيبايی نجات يابد. آنها با بيان احساس مسئوليت خود در برابر کودکان خواستار رفع نگرانی از مادران و مربيان شده‌اند. بايد ديد در آينده اين عروسکها ميتوانند با تغيير شکل خود از زير آماج انتقادها نجات يابند و به شرايط موفق خود بازگردند؟

مقالات مرتبط

سبک شیکر در طراحی داخلی

سبک شیکر نام خود را از فرقه‌ای مذهبی گرفته است، که در اواخر قرن 18 میلادی در انگلیس تأسیس شد. خودکفایی با شیوه‌ی زندگی سخت و پرتلاش، همچنین رهانیدن خود از تجمل و خواسته‌های غیرضروری در زندگی از بنیان‌های اصلی فرقه‌ی شیکر بود.

هفت اصل دیزاین

اصول طراحی قوانینی هستند که یک طراح باید از آنها پیروی کند تا یک ترکیب تاثیرگذار و جذاب بیافریند. اصول اساسی طراحی عبارت اند از: تاکید، تعادل و ترازبندی، کنتراست، تکرار، تناسب، حرکت، فضای خالی.

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =