رد پای گذشته در لباسهای جامجهانی 2018
![](https://dezign.ir/wp-content/uploads/2019/11/al1.jpg)
شرکت آدیداس، در طراحی لباسهای برخی از تیمهای جام جهانی امسال، از لباسهای گذشتهی این تیمها که یادآور موفقیتها یا عناصر هویتی است الهام گرفته است.
برای مثال، لباس تیم آلمان با الهام از لباس جام جهانی 1994 این تیم که قهرمانی آنها را همراه داشت طراحی شده است. لباس جدید در واقع نوعی نسخهی تکرنگ از لباس جام 1994 تیم آلمان است.
در طراحی لباس تیم اسپانیا از لباس این تیم در جام جهانی 1994 الهام گرفته شده است.
در طراحی لباس تیم ژاپن، از نوعی صنایع دستی ژاپنی به نام «ساشیکو» الهام گرفته شده است.
یورگن رانک، کارگردان ارشد دیزاین در شرکت آدیداس میگوید «آدیداس در طول دههها محصولاتی طراحی کرده که در جهان فوتبال به نماد تبدیل شدهاند. ما میخواهیم آن نمادها را در دنیای امروز گرامی بداریم… طرفدارها هم همین گونه اند. آنها چیزی میخواهند که فورا با آن همذاتپنداری کنند و در عین حال این طرح باید آخرین تکنوژیها و نوآوریهای روز را هم در خود داشته باشد.»
پاسخها