۱۰۰ نکته که هر طراح باید درباره مردم بداند
![](https://dezign.ir/wp-content/uploads/2019/11/100nokteh.jpg)
طراحی کردن بدون درک چرایی رفتار مردم مانند کاوش در یک شهر بدون نقشه است: نتیجه، تصادفی و گیج کننده و ناکارآمد خواهد بود. این کتاب، دانش واقعی و پژوهشها را با مثالهای عملی میآمیزد تا راهنمایی در مورد روانشناسی طراحی ارائه دهد که هر طراحی لازم دارد. با استفاده از راهنماییهای این کتاب شما میتوانید طرحهای حسیتر و درگیرندهتری برای چاپ، وبسایت، اپلیکیشن و محصول بیافرینید که با نحوهی فکر کردن و عمل کردن و بازی کردن مردم همخوانتر است.
این کتاب به شما میآموزد که اثربخشی و کارایی و بازدهی پروژههای طراحی خود را با یافتن پاسخِ این پرسشها افزایش دهید:
چه چیزی توجه مردم را به یک صفحه جلب میکند و روی آن نگه میدارد؟
چه چیزی در یاد مردم میماند؟
کدام مهمتر است: دید کانونی یا پیرامونی؟
چگونه میتوانید نوع اشتباههای مردم را پیشبینی کنید؟
حدّ دایرهی اجتماعی یک شخص چیست؟
چگونه میتوانید برای برداشتن گام بعدی به فرد انگیزه بدهید؟
بهترین دارازا برای یک سطر نوشته چه اندازه است؟
فونتهایی هستند که از فونتهای دیگر بهتر باشند؟
کتاب، روانشناسی طراحی را در قالب سرفصلهای زیر میکاود:
- مردم چطور میبینند؟
- مردم چطور میخوانند؟
- مردم چطور به یاد میآورند؟
- مردم چطور میاندیشند؟
- مردم چطور توجه خود را متمرکز میکنند؟
- چه چیزی به مردم انگیزه میدهد؟
- مردم حیوانهای اجتماعی هستند
- مردم چطور احساس میکنند؟
- مردم مرتکب اشتباه میشوند
- مردم چطور تصمیم میگیرند؟
کتاب 100 نکته که هر طراح باید درباره مردم بداند در 227 صفحه و در اندازهی رحلی (21*28 سانتیمتر) از سوی انتشارات نیلفام منتشر شده است.
برای تهیه این کتاب میتوانید به این آدرس مراجعه کنید.
پاسخها